Kako lahko (še) izboljšate sodelovanje s svojim šefom

Besedila | 08:03

———————–

30. maj 2008

Na letošnjem Kongresu tajnic in poslovnih sekretarju (23. maj 2008) sem imel referat na temo:

Kako lahko (še) izboljšam sodelovanje z nadrejenim

Ta članek je povzetek referata, ki sem ga pripravil za kongres.

———————–

Zakaj je pomembno vedeti kako (še) bolje sodelovati s svojim vodjem?

živeti in delati v dobrih odnosih s svojim nadrejenim je verjetno najpomembnejši dejavnik za vaš uspeh v poslu in ker se (ne)zadovoljstvo prenaša, tudi v zasebnem življenju.

Udeleženci mojih seminarjev in učnih delavnic pogosto navajajo težave, ki jih imajo s svojimi nadrejenimi (ne zaupa mi, v vsako reč se vtakne, nalaga mi preveč dela, zatira podjetnost in ustvarjalnost, nikoli ni zadovoljen s tistim, kar naredim, samo kritizira, ne upa si povedati svojemu nadrejenemu, zavlačuje s pomembnimi odločitvami ipd.).

Če berete ta članek, je velika verjetnost, da tudi vam vaš nadrejeni greni življenje. Domnevam, da vsaj občasno mislite, da imate “težkega šefa”. Mogoče pa ste s svojim šefom relativno zadovoljni in želite preveriti svoje dosežke ali dobiti potrditev lastne vrednosti. Mogoče delate za več šefov in se z nekaterimi ujamete, z nekaterimi pa ne. Mogoče ste proaktivna oseba, ki se pripravlja tudi na neznane situacije v prihodnosti.

V vseh primerih je rešitev za vajine (še) boljše medosebne odnose v spoznanju, da je vodenje dvosmerna cesta. Vi veste, da vaš šef vodi vas. Mogoče pa ne veste, da lahko tudi vi vodite njega.

Da bi vodili svojega šefa? Ljudje se zavedamo odvisnosti od svojega šefa, redko pa razmišljamo o tem, da je tudi naš šef deloma odvisen od nas. Če hoče biti uspešen potrebuje ljudi, ki mu bodo pomagali. Vsega ne more opraviti sam. In ravno zato, ker je deloma odvisen od nas, bo pripravljen prisluhniti. Navsezadnje je samo človek. Zagotovo se lahko domislite kakšne izkušnje, ko je šef po pogovoru z vami spremenil svojo odločitev. Takrat ste vplivali nanj. Pomembna je čustvena inteligenca.

Obvladovanje vzajemne odvisnosti med dvema človeškima bitjema terja:
1. razumevanje druge osebe in razumevanje sebe, zlasti potreb, prednosti, slabosti in delovnih slogov;
2. uporabo teh spoznanj za sooblikovanje in obvladovanje zdravega delovnega razmerja – takšnega, ki bo skladno z njunima delovnima slogoma, njunimi darovi in bo temeljilo na zadovoljevanju njunih potreb.

Kristie Kennard (How To Manage Your Boss) pravi, da je lahko nadrejeni vaš velik zaveznik, lahko pa vam naredi življenje nesrečno. V katero smer bo šlo, je v veliki meri odvisno od načina, kako vi obvladujete vajin medsebojni odnos. Torej ne njega, ampak vajin odnos.

Umetnost dela z ljudmi ni prirojena, čeprav veliko ljudi tako misli. To je znanje. Saj tudi v pogovoru rečemo: “Ta zna delati z ljudmi.” (“Ta sploh ne zna delati z ljudmi.”)

Preden karkoli storite se soočite sami s seboj (če se še niste)

Ugotovite kdo ste: Kaj želite doseči v življenju? Kaj vas žene?
 Kakšen je vaš prevladujoč način dela?
Spoznajte svoje dobre in svoje slabe strani.
 Postanite (še) učinkovitejši. Razvijajte in negujte navade učinkovitih ljudi.

Spoznajte svojega šefa

Christina Osborne (Managing Your Boss) pravi, da razmišljajmo o svojem šefu, kot o najpomembnejši stranki.

Kaj ga žene?
 Kakšni so njegovi cilji?
 Katere so njegove dobre strani, kaj zna in kaj zmore?
 Katere so njegove slabosti (pomanjkljivosti)?
  Kakšna je njegova organizacija lastnega dela?
 Kakšnim pritiskom je izpostavljen?
 Kje se s šefom dopolnjujeta, kje se razhajata, kje sta v konfliktu?

12 nasvetov:

1. Pridobite si njegovo zaupanje.

2. Ne jemljite osebno problemov s svojim šefom.

3. Bodite reševalec/reševalka.

4. Izogibajte se pritoževanju in nerganju.

5. Skušajte ga/jo razumeti in dokažite razumevanje.

6. Naučite se prepričevanja in prepričljivosti.

7. Vedite kdaj odnehati.

8. Skrbite, da bo obveščen.

9. Pred drugimi ljudmi ga podpirajte tudi, ko se v čem ne strinjate z njim (lojalnost je ena najpomembnejših lastnosti).

10. Krepite svoje neformalne odnose s svojim šefom.

11. Pokažite se koristni in pomagajte šefu da postane dober vodja tima.

12. Naučite se reči NE.

seminarji in delavnice za vodenje, delo s strankami, nastopanje in poučevanje
Tangens | Tbilisijska 116 | SI 1000 Ljubljana | info@tangens.si | (01) 423-01-94 | 041-621-689 | Oblikovano z ljubeznijo | © Tangens, d.o.o.

Opozorilo: piškotek na delu! Prejeli ste varnega in koristnega. O piškotku. Navodilo za izbris.

Na vrh strani